Adevărul o să vă facă liberi, dar înainte de asta o să vă supere rău de tot. Restul e poveste!

The truth will set you free, but first it will hurt your bones. The rest is history!

Motto

Marry a man who you can talk with, who you can communicate with, and you marry happiness. (No, that’s not a quotation from one of those “smart” books that teach you how to manage your relationship. That is my acceptation and those are my words.)

DIN 25 MARTIE 2011 ma gasiti pe http://cristinaparus.com/ Ne vedem acolo!

Wednesday, January 26, 2011

Hrana cruda - energie pura!

Inca de cand am facut cunostinta cu regimul raw vegan, am inceput sa scormonesc tot felul de surse, in limba romana dar mai ales in engleza, despre acest regim alimentar. Si am gasit o gramada de surse pe care le-am disecat in fel si chip, insa singura carte tiparita pe care am gasit-o in limba romana (pana acum) a fost cartea „Sa traim sanatos fara toxine” de Robert Morse. Aceasta carte trateaza reginul crud din toate punctele de vedere: ce se intampla cu organismul cand ne hranim cu mancare gatita, cum se produce digestia, prin ce stari poate trece corpul omenesc in procesul de detoxifiere prin mancare cruda si multe altele.
In ceea ce priveste mancarea cruda, as vrea ca macar prietenii sa ma asculte, sa ma auda activ, sa proceseze informatia si abia apoi sa o respinga, in cazul in care nu o gasesc folositoare. Pentru ca multi m-au intrebat cum de-am ales eu sa mananc crud sau daca mananc asa cu adevarat sau daca e doar o fita(?!) Multora le-am dat cartea mai sus mentionata in format electronic, dar n-au citit nici macar introducerea. Majoritatea oamenilor resping din start lucrurile noi, lucruri pe care le considera “dezechilibratoare”, care interfereaza cu credintele lor, fara sa stea putin sa se gandeasca: oare daca e chiar asa?!

Multi se poarta de parca mancarea cruda nu-i pentru oricine. Intr-adevar, am mancat asa cateva zile si m-am convins ca e destul de greu. Nu pentru ca nu ai ce manca, nu pentru ca e greu sau nu ai timp sa prepari mancarea, nu pentru ca nu ai bani sa cumperi ingredientele, nu pentru ca ingredientele ar fi inaccesibile, ci pentru ca factorul emotional nu te lasa sa treci peste. De fapt, te lasi in voia obisnuintei – si, desi poate rationezi ca mancarea gatita iti dauneaza enorm, alegi sa te complaci in acest cerc vicios din care intr-o zi vei vrea sa iesi, dar nu vei mai putea; nu va mai fi decat o cale. Si de ce sa astepti pana atunci?

Nu incerc sa conving pe nimeni sa treaca de maine pe hrana cruda, dar sunt intrigata de faptul ca multi adopta lucruri si obiceiuri mult mai daunatoare, dar cand vine vorba de sanatatea lor, o cam joaca in picioare. Multi au grija de masina lor mai mult decat de propriul organism pe care-l plimba (tot cu masina, evident!) la fast-food si apoi in baruri. Si nu stiu cum de nu se intreaba nimeni cum ar fi sa consume doar alimente crude, neprocesate termic, cand numai nu-stiu-ce licoare miraculoasa din cutare fruct exotic care costa 2 milioane de lei vechi si pe care lumea o cumpara in disperare purifica organismul si intareste imunitatea? De ce nu se intreaba nimeni: daca licoarea asta e atat de buna si imi creste sistemul imunitar, oare cum m-as simti daca as consuma numai fructe, numai alimente crude?! Si la prima vedere, crudul asta poate parea prea crud: cum sa mananc doar mancare cruda?! Trecand peste „eu sunt carnivor si nu pot fara carne”, o sa spui ca nu poti pur si simplu sa mananci doar crud. Ce-ai putea sa mananci oare? Insa eu cred ca se poate, am crezut din prima clipa de cand am aflat despre acest mod de viata. Uite aici un meniu crud care o sa-ti placa la nebunie: Meniu raw vegan. In pagina Ligiei Pop gasesti informatii foarte interesante, mi s-a parut unul dintre cele mai bine puse la punct pagini in domeniul mancarii neprocesate termic.

2 comments:

  1. Ar trebui sa cauti "TRANSFORMARE TOTALA CU SISTEMUL ADAM SI EVA" de Mihaela Gheorghita. Este o carte extraordinara despre dieta raw. Intra pe
    http://www.hranavie.eu/ pentru detalii.
    Luciana

    ReplyDelete
  2. Multumesc, Luciana! Cred ca am mai intrat pe acest site accidental si am dat cu ochii si peste carte la chioscul de carti, insa nu stiam ca are de-a face cu regimul hrana vie! Stiu ca nu tine doar de hrana pe care o ingeram, este mult mai mult decat atat! E vorba de atitudine, senimentele pe care le nutresti, gandurile tale si altele. :-)

    O zi buna!

    ReplyDelete

Have something to say?? Drop it in here!

Web Informer Button
Love, Share, Smile All The Time